"Aventura unei calatorii nu poate avea nici un substitut. Ea este o experienta totala, marea oportunitate de a-ti dovedi perspicacitatea." ( Rosalind Massow).

marți, 1 februarie 2011

Franta - Paris

Posted by Real Travel - Lumea vazuta de noi.... On 23:14 4 comments

Parisul – “Orasul Luminilor” - este capitala si cel mai mare oras al Frantei. Traversat de raul Sena, si dominat de Turnul Eiffel, ofera turistilor o escapada romantica de neuitat. Incarcat de istorie si cultura te seduce pentru totdeauna.


Inainte de a pleca la Paris ma gandeam sa fac aceasta excursie, mai mult, impulsionata de ideea de a-l bifa la capitolul “am vazut si asta”. De ce? Pentru ca auziseam atatea despre oras si despre Turnul Eiffel, vazusem atatea filme si poze, incat ajunsese sa mi se para suficient. In plus, am avut ocazia sa intalnesc in Romania destui francezi, incat sa imi lase o impresie nu tocmai placuta. Ca un exemplu, inainte de a pleca am avut o conversatie cu un prieten de-al mamei, francez. Ma simt nevoita sa specific ca este de formatie profesor de limba si literatura engleza. Cum singurul meu target, odata ajunsa la Paris, era sa vizitez Disneyland, m-am gandit ca ar fi bine sa incep cu el o conversatie pe aceasta tema. Primul lucru care imi vine in minte este sa aflu distanta dintre Paris si “Orasul de basm”. Asa ca il intreb. Raspunsul lui a fost de genul: “ Aaaaa, pai de unde sa stiu? Eu stau in La Roche… (un oras aflat in vestul Frantei).
Minunat!!!! Ma gandeam cum ar fi sa raspund eu cuiva, care ma intreaba, unde e Craiova, ca nu stiu, pentru ca stau in Bucuresti.

Hotel Concorde La Fayette
Asadar, Charles de Gaulle – taxi – Hotel Concorde La Fayette (“lipit de Arcul de Triumf”).
Am aruncat bagajele si am plecat in recunoastere. Primul, l-am trecut pe lista pe Dansul Turn. Si cum ii vedeam “fruntea” printre cladiri si copaci, eu m-am gandit, ca nu este cazul de nici o harta pentru a ajunge la el. Asa ca l-am refuzat pe binevoitorul domn de la receptie, cand ne-a oferit una si am luat-o agale prin oras. Un timp, am vazut varful turnului chiar in directia noastra de mers, apoi “s-a mutat” mai la dreapta, ca intr-un final sa dispara din campul nostru vizual. Am intrat pe Strada Victor Hugo si ne-am lipit de un panou unde era expusa harta orasului. Ne-am holbat cateva minute la ea si s-a decretat – tot inainte. Si am mers, si am mers, strada nu se mai termina. Si am mers…Dupa un timp, dezorientati total si obositi maxim, ne-am oprit la o cafenea stradala. Sugestie – sa intrebam chelnerul. El, zambind politicos ne spune: “Pai de acolo veniti”. Ma si gandeam ca am trecut pe langa Turn si nu l-am vazut, cand el parca citindu-mi gandurile imi zice: “Mergeti pe strada asta inapoi si la capat faceti stanga, o sa vedeti o intersectie mare si Palatul Chaillot tot in stanga intersectiei. Dupa ce ocoliti palatul, voila turnul”.
Am plecat fara prea multa tragere de inima inapoi, tot pe strada Victor Hugo. Am ajuns la Palatul Chaillot si cand eram gata, gata sa-l abandonez, am trecut de una din laturile cladirii si….ni s-a aratat…WOW!!!!! Spectaculos, grandios, inimaginabil. Daca nu-l vedeti real, toate pozele si filmele si brelocurile din lume n-au nici o valoare.
Pentru mine insa, a insemnat si mai mult, dupa ce l-am cautat 5 ore….

Palatul Chaillot
Sena
Monumentul a fost construit in 1889, in onoarea centenarului Revolutiei Franceze. Structura usoara si aerisita a reprezentat din toate punctele de vedere o minune tehnologica si in cateva decenii a inceput sa fie considerata drept o capodopera arhitecturala.
Peste 300 de muncitori au unit 18.038 de piese de otel, folosind doua milioane jumatate de nituri. Turnul are 300 m inaltime si o greutate de peste 10.000 de tone. Cand a fost construit, era cea mai mare cladire din lume.
Monumentul a ramas in mare parte neschimbat pana in prezent si este una dintre principale atractii turistice din lume, fiind vizitat anual de peste sase milioane de persoane.

Panorama din Turnul Eiffel
Primul etaj are o platforma larga si gazduieste celebrul restaurant “Jules Verne”. Al doilea etaj este ideal pentru panorama, iar la al treilea etaj se poate ajunge doar cu liftul, (iar daca aveti suficienta rabdare, pentru asteptarea de la lift si nu aveti rau de inaltime), veti avea imaginea Parisului pe o distanta de 80km.





Va doresc o seara plina de bucurii! 
Si ne vedem maine…


4 comentarii:

se pare ca tot ce mi-a povestit iubitul este adevarat,de-abia astept sa mergem impreuna

mi-am pus in plan sa ajung anul asta la paris

mi-ar placea sa ajung si eu sa vizitez parisul

Trimiteți un comentariu