"Aventura unei calatorii nu poate avea nici un substitut. Ea este o experienta totala, marea oportunitate de a-ti dovedi perspicacitatea." ( Rosalind Massow).

marți, 25 ianuarie 2011

Tunisia

Posted by Real Travel - Lumea vazuta de noi.... On 23:28 2 comments

Incep acest articol adresand mii de multumiri tuturor celor care ma citesc. Imi face o imensa bucurie sa constat ca va place si ca ceea ce fac eu din tot sufletul, reuseste sa va atraga si pe voi.
In Tunisia, dupa cum veti putea observa si din poze, am fost in anul 2001. Am ales sa va “plimb” pe acolo, influentata fiind de stirile din ultima vreme, de la televizor. Tunisia se confrunta cu inlaturarea unui regim totalitar. “Revolutia de Iasomie”, (dupa cum s-a intitulat), a facut sa se piarda momentan atractia turistica a tarii. Pentru cei care si-au facut planuri sa plece acolo, ma gandesc sa le sar in ajutor, si in perioada amanarii, sa le ofer cat mai multe informatii de plan local.

Hotel Marhaba Palace - Statiunea Sousse - Tunisia
Tunisia este renumita pentru cateva repere unice:

-este locatia unde poti avea acces la servicii de lux, intr-un mediu exotic si interesant, la preturi foarte atractive;
-fiind o tara cu venituri preponderent turistice, au adus ospitalitatea la rang proverbial;
-exista o discrepanta uluitoare intre statiunile dedicate si o plimbare strict in cotidian; ti se pare ca intri in capsula timpului doar traversand strada; este locul unde poti vedea un hotel de cinci stele demn de vizita oricarui seic arab, si la distanta de un pas, gasesti trogloditii – oamenii care traiesc in case de lut.
Primul contact cu tunisienii si tara lor il inregistrezi aterizand pe aeroportul din Monastir. De acolo te preia un autocar, cu ghid, care cunoaste limba ta materna, si face un tur prin statiunile de litoral, plasand turistii la hoteluri.
Cum va spuneam, totul este organizat perfect, atentia acordata tustilor este maxima, precum si amabilitatea, de multe ori excesiva, dar magulitoare. Indiferent ce statiune alegi, nu ai cum sa nu te simti bine.
Desi, toti localnicii afirma ca vorbesc engleza, in realitate, engleza vorbesc prea putini. In principal doar cei care asigura serviciile hoteliere si de transport. Dar chiar daca nu vorbesc engleza, sunt dispusi sa se inteleaga cu tine oricum: semne, sunete tribale sau orice alta cale ati considera-o utila verbal.
Conditiile de cazare sunt fabuloase (pentru exemplificare am ales 3 poze ale unor hoteluri de categorii diferite ), deci, puteti cauta linistiti oferte pentru orice buzunar.

Receptie hotel 3 stele - Sousse - Tunisia
Receptie hotel 4 stele - Sousse - Tunisia
Receptie hotel 5 stele - Sousse - Tunisia
Noi, la Monastir, am ajuns in jur de ora 21. Statiunea aleasa a fost Sousse si pana acolo, cu autocarul, am mai facut cam 30 de minute. Cum hotelul unde ne-am cazat (Marhaba Beach), era ultimul pe lista ghidului am ajuns in camera in jur de ora 23, cu un apetit incercat. Am luat primul taxi si am cautat un restaurant unde am fi putut sa ne potolim foamea. Dar, cu toate eforturile soferului, si un ocol destul de larg prin statiune, am gasit numai locatii inchise. Doar la un singur restaurant se mai zarea o oarecare activitate, dincolo de geam. Am rugat soferul sa opreasca si ne-am proptit in fata usii inchise, uitandu-ne ca babele printre draperii. Subit, usa s-a deschis larg si a aparut in cadrul ei un barbat intre doua varste, care s-a grabit sa ne pofteasca inauntru. Desi, inchisese deja, gazda (am aflat ulterior ca era patronul), a gasit de cuviinta sa ne aseze o masa si sa cheme de acasa bucatarul, pentru a ne putea servi ceva. Am incercat sa ne scuzam ca-l invadam asa, insa nu era de ignorat ospitalitatea omului, cand stomacul te certa. N-am dorit sa abuzam, rugandu-l sa ne serveasca orice i-ar fi mai comod sa prepare. Spre surprinderea noastra totala, ne-a adus meniurile si ne-a asigurat ca putem comanda orice dorim, si ca asa i se pare normal. Ce a depasit liniile normalitatii clar, a fost gestul lui, dupa ce ne-a fost adusa mancarea. S-a inarmat cu doua furculite, si-a tras un scaun langa noi, si fara prea multa introducere a inceput sa ne hraneasca, la propriu, cu gesturi de parinte ingrijorat. Va dati seama, ce fete aveam in timpul procesului culinar?. Cred ca ne-a socat atat de tare, incat a fost imposibil sa nu remarce si el si sa se distreze pe seama reactiei obtinute.

Gradina interioara - Hotel Marhaba Beach
Cafenea - Hotel Marhaba Beach
Aici voi face o paranteza, si rog barbatii sa faca abstractie de urmatorul paragraf. 
Doamnele mele, daca sunteti singure, plecati acum, dar acum in Tunisia. Sunt cei mai frumosi barbati pe care i-am vazut vre-odata, si sunt foarte multi pe metru patrat. Bruneti, cu pielea maslinie, si marea lor majoritate cu ochii verzi sau albastri. Contrastul e de neimaginat. Si mai mult decat atat, sunt cam singurei, din cauza impunerilor religioase, femeile lor ies din casa rar. Deci, dupa ce ca abunda locul de frumuseti mercuriene mai este si doar cu ei populat. Si sunt fooooarte prietenosi. Pot sa ma hazardez si sa afirm, ca in cele zece zile de vancanta, n-am vazut nici un tunisian urat. (cel putin nici unul, pana la varsta de 45 de ani). 
Inchei paragraful, si revin la gazda noastra cu care am discutat pana in zori si care a fost primul ofertant al bauturii lor traditionale – Bouha – un fel de tuica din smochine – pentru mine, bleah.

Plaja si Mediterana vazute din Sousse - Tunisia








Ma retrag astazi de langa voi, lasandu-va sa meditati asupra ospitalitatii de invidiat. Asa stiu unii sa faca turism, si din partea mea nota 10 plus. Pentru ca, in mod cert, oricare dintre noi ne-am reintoarce la un asemenea restaurant….

Va doresc o zi plina de bucurii! Si ne vedem maine…

2 comentarii:

am ramas fara cuvinte cand am vazut imaginile...superb

wow cum poate sa arate.nici nu se compara cu hotelurile noastre si peisajul e superb :x

Trimiteți un comentariu