"Aventura unei calatorii nu poate avea nici un substitut. Ea este o experienta totala, marea oportunitate de a-ti dovedi perspicacitatea." ( Rosalind Massow).

joi, 27 ianuarie 2011

Tunisia - Sidi Bou Said

Posted by Real Travel - Lumea vazuta de noi.... On 21:33 4 comments

Orasul Sidi Bou Said este situat in nordul Tunisiei, la distanta de 10km fata de capitala. Denumit si “paradisul alb-albastru”, datorita culorilor predominante, Sidi Bou Said reprezinta tot ce poate oferi o destinatie romantica. Fiind situat deasupra Golfului Tunis, si foarte aproape de muntele Bou Kornine, acest loc ofera o panorama completa oricarui colectionar de carti postale.
Desi orasul indeamna la visare, si pe toate strazile domneste o atmosfera de basm, nu este acesta, din pacate, principalul meu motiv de a nu-l uita…..

Panorama Sidi Bou Said - Tunisia
Cafenea - Sidi Bou Said
Dupa cateva ore de plimbare prin oras, am gasit, pe una dintre stradute, un artist de tatuaje. In Tunisia este o traditie a tatuajelor cu henna si marea majoritate a localnicelor au. De regula sunt solicitate cele care imita o bratara in jurul bratelor, gleznelor sau pe partea superioara a degetelor de la mana, sa arate ca un inel colorat. Eu, m-am gandit ca ar fi amuzant sa incerc altceva. Sa ma las pictata pe toata fata, sa-mi imortalizez imaginea noua in cateva fotografii si apoi sa indepartez desenul temporar. In acest sens ma duc sa intreb artistul cat costa opera si bineinteles, cu ce se poate elimina. Dupa grele incercari de a ma face inteleasa ce vreau, se decid urmatoarele: sa-mi tatueze pe toata fruntea un tribal, pe unul din obraji un sarpe pregatit de atac, care pleca de pe la tampla si cobora pana sub maxilar, iar pe obrazul celalat sa ma “imbogateasca” cu doi palmieri ce se inaltau semet pana la … ochiul stang. Opera avea sa dureze cam o ora, costa 40 dolari si avea sa se stearga, - citez: “It goes away with parfume” (se sterge cu parfum), - intr-un mod bizar. M-am gandit eu ca stie omul ce stie, mai ales ca parfumurile lor sunt de fapt o esenta uleioasa obtinuta natural, prin presarea anumitor tipuri de flori. Procesul s-a completat cu succes. Am facut zeci de poze, si inainte de a ne intoarce la hotel am facut o oprire la bazar pentru una bucata sticla parfum. Cum floarea lor nationala este iasomia, din acela am achizitionat. Am ajuns la hotel. Am cerut cheia de la receptie si atunci am constatat ca toate privirile din jur erau atintite asupra mea. Ba mai mult receptionerul tine sa ma “educe”: “Fatima, (in tunisiana inseamna printesa si este un apelativ des uzitat), ce-ai facut? Tatuajele se fac pe maini, pe picioare, nu pe fata…OH my god”!!!!! Ii zamesc si nu consider necesar sa-i mai explic de ce si cum le-am facut. In mintea mea totul era clar. Ajung in camera, dau cu parfum, se sterg si plec la plaja. Ok. Asa aveam sa fac … Dar, dupa ce m-am frecat pe toata fata cu parfum, pana cand continutul din sticla s-a terminat, si de-abia mai puteam sa stau pe picioare de atata mireasma de iasomie inhalata, n-am reusit decat sa ma irit in cel mai mare hal. Palmierii si sarpele se umflasera in lateral, facandu-ma sa arat ca un purcel de guineea pictat. Insa, nu am cedat. Mi-a venit ideea maxima, - ca sa nu zic altfel – ca poate ar dispare cu solutie de permanent. Si am iesit din camera val-vartej ca sa iau cu asalt coaforul din hotel. Fetele de acolo, dragute de altfel, au tot incercat: cu solutie de parmanent, cu spuma de par, cu gel de ras, cu alcool medicinal. 

Casa privata - Sidi Bou Said
Drumul catre bazare - Sidi Bou Said
Nu s-a intamplat nimic. Desenele s-au invigorat de atatea solutii amestecate cu henna. Nemaiputand sa nasc nici o alta idee m-am consemnat. 
Dar, povestea nu s-a incheiat. Nuuuu. Ca sa fie “colac peste pupaza” a doua zi, de dimineata –am uitat ca in Tunisia apa nu e potabila -m-am spalat ca tot omul pe dinti si nu stiu cum, m-am inecat; ca sa-mi treca tusea am baut apa de la robinet. Tatuajelor li s-au alaturat doua buze supradimensionate si pline de bube. Si povestea tot nu s-a incheiat. Am stat prea mult la plaja si am facut insolatie, cu arsuri de gradul II, pe umeri, piept, gat si…fata. Dupa opt  zile de stat in Tunisia, nu ma mai recunosteam. Mai grav a fost cand am ajuns acasa, si pe Aeroportul Otopeni, m-au insfacat doi de la paza, sa-mi verifice amanuntit bagajele. Intr-un final am inteles ce s-a intamplat. Credeau ca sunt drogata. Tot ce mai pot sa va spun e ca tatuajele s-au sters treptat …. dupa 3 luni. Si daca in Tunisia, nu stiam exact ce se comenta, in Romania, in cele trei luni de chin, am aflat...



Va doresc o seara plina de bucurii!!!! 
Si ne vedem maine…

4 comentarii:

data viitoare incearca sa te tatuezi cu tempera sau acuarela......iese cu apa

Data viitoare, ma gandeam, sa sar peste....tatuaje

superbe imagini si filmarea minunata...felicitari

cat de frumos poate sa fie :X:X

Trimiteți un comentariu