"Aventura unei calatorii nu poate avea nici un substitut. Ea este o experienta totala, marea oportunitate de a-ti dovedi perspicacitatea." ( Rosalind Massow).

miercuri, 19 ianuarie 2011

Praga

Posted by Real Travel - Lumea vazuta de noi.... On 10:48 6 comments

Despre Praga au scris multi. Poate marea voastra majoritate au si vizitat-o. As vrea totusi sa ma hazardez si sa sper ca pot aduce o contributie suplimentara sau si o perspectiva noua subiectului. Este un oras de vis, cu o arhitectura deosebita si prezervata.
Inainte de a incepe acest articol am incercat sa gasesc pe internet o informatie necesara, zic eu - un numar aproximativ de turisti care viziteaza anual Praga. Dupa indelungi cautari nu am gasit decat un text in Wikitravel, in care era notat: “este putin prea vizitata”, un lucru constatat si de mine, motiv pentru care mi se parea foarte utila informatia. (poate reusiti sa ma ajutati voi).
Practic, orasul este divizionat in doua orase mai mici – Praga Veche si Praga Noua. Desi, sunt cateva obiective turistice si in Praga Moderna, care ar merita toata atentia, marele interes este indreptat catre partea mediavala a acesteia.

Un minus constatat al metropolei se datoreaza lipsei transportului, acesta fiind relativ dificil. Afluxul fantastic de turisti a creat lacune in infrastructura retelei, asa ca e bine sa va pregatiti sa ajungeti mai greu de la gara sau aeroport, in capitala.
In partea veche a orasului, transportul este aproape inexistent, iubitorii de frumos fiind nevoiti sa viziteze tot orasul pe jos.

Primul meu contact cu Praga s-a materializat prin vizitarea Muzeului National, pe care il putem incadra usor in categoria palatelor. O cladire pe care patina timpului nu a ocolit-o, in incinta careia se pot admira sali imense cu podele de marmura si statui impresionante.

Muzeul National - Praga
Muzeul National - Praga



















Muzeul National - Praga


























Tot in prima zi am luat contact si cu berea din Praga. (dupa aceste doua excursii o sa credeti ca sunt o betiva – imi asum riscul numai sa va pot convinge, daca ajungeti la Praga, sa nu o ratati).
Este de departe cea mai buna bere din lume.

Muzeul de papusi - Praga
Trebuie sa va specific, ca in aceasta excursie, am participat organizat. Adica, am achizitionat pachet turistic de-a gata, cu ghid si tot tacamul. Mare greseala – a fost prima si ultima data cand am procedat asa. Sa va spun de ce:

  1. Se formeaza un grup imens, pe care trebuie sa il urmaresti de aproape, chiar daca, tu ai anumite nevoi, si nu vrei mereu sa tii ritmul;
  2. Iti “sare ochiul” la diverse chestii si nu le poti vedea pentru ca tu ai programul stabilit;
  3. Ai ore fixe de mancare, de plimbare, de a ajunge in puncte prestabilite, ca sa nu mai spun, ca minunatul ghid, a uitat programul de vizitare al unui castel si am ajuns acolo, dupa ora inchiderii - sau a ales un restaurant unde nu se putea fuma, fara sa ceara si parerea celorlalti;
  4. Cazarea este intotdeauna aleasa de catre agentie, si in mai toate cazurile, hotelurile sunt cele mai ieftine, chiar daca tu erai dispus sa platesti suplimentar pentru alte conditii;
  5. Sau poti avea “norocul”, sa intalnesti un ghid, de ale carui explicatii te poti lipsi, pentru ca habar nu are despre ce vorbeste.
Va subliniez, ca tot ceea ce scriu, este de ordin subiectiv. Din experienta, iau in calcul anumite aspecte si imi organizez intr-un anume fel concediul. Acest lucru poate sau nu sa concorde cu exigentele voastre. Asa ca, o sa va rog, daca va regasiti in acest profil, adoptati-l, daca nu, sa nu mi-o luati in nume de rau.

Cam atat pentru astazi.

Va doresc o zi plina de bucurii! Si ne vedem maine…

6 comentarii:

Multumesc mult Ralu...

Da, vreau inapoi acolo, vreau poza sub felinar pe podu' Carol... :)

Femeie fusesi deja de doua ori - ho, mai lasa si pe altii...

am auzit de la niste prieteni ca este foarte frumos la praga si mi-as dori sa ajung macar odata

Trimiteți un comentariu