"Aventura unei calatorii nu poate avea nici un substitut. Ea este o experienta totala, marea oportunitate de a-ti dovedi perspicacitatea." ( Rosalind Massow).

sâmbătă, 15 ianuarie 2011

Mahe

Posted by Real Travel - Lumea vazuta de noi.... On 00:30 4 comments

Pe parcursul celor doua saptamani de vacanta in Paradis, ne-am aventurat in cunoasterea insulei principale (Mahe), care gazduieste capitala statului-(Victoria), si am vizitat cele cateva insule mai apropiate, in numar de cinci: Moyenne, La Digue, Praslin, Silhouette, si North Island.

O sa facem impreuna o mica excursie prin fiecare, lasand-va imaginatia si pozele sa va ajute in completarea textului care va fi prea sarac.

Mahe  - insula cea mai mare si cea mai populata, detine 70 de plaje cu peisaje diferite. Nu ma pot hazarda sa afirm ca le-am vazut pe toate, insa, in mare parte, pe cele mai renumite le-am traversat.
Mi-au retinut atentia in mod deosebit doua dintre ele – cea aferenta hotelului Maya – oarecum rezervata doar pentru oaspetii hotelului, unde am epuizat aproape o zi – facand plaja si adunand soici si alta la o distanta de 1 km departare, care dispunea de cea mai lina intrare in ocean. Adica, pe o distanta de aproximativ 400 m spre larg, apa nu depasea nivelul gleznelor. Un lucru destul de bizar, luand in calcul ca nu sesizai aspectul imediat, si prima imagine inregistrata de noi, a fost cea a unui pescar, aflat la orizont si care ….mergea pe apa. Ne-am gandit atunci ca Paradisul Biblic isi intregea icoana, cu Moise in plan central.

Mahe - Seychelles
Am luat cina la un restaurant pescaresc, recomandat de Armando, unde am comandat o specie de peste local, rosiatic si cu ochii bulbucati. Spre surprinderea noastra, comanda i-a stranit gazdei amuzamentul, si n-am reusit sa aflam motivul real, decat atunci, cand au aparut din bucatarie 2 ospatari, carand cu greu un platou de un metru, pe care, l-au asezat ceremonial, la noi pe masa. Din el se holba un peste puhav si buzat imprejmuit de 5 kile de cartofi si alte legume zonale.

Am dansat in discoteca “satului”, amenajata intr-o locuinta privata, care fusese extinsa intr-un mod extrem de original: s-a intrebuintat una bucata baros si s-a demolat peretele casei.

Am incercat ceva shopping, dar fara nici un fel de rezultat – hainele locale erau inevitabil compuse din bumbac si diferite scoici aplicate.

Si am vizitat capitala cea mai mica din lume, unde am aflat istoria primului incident automobilistic hilar: – pentru a prezerva cat mai bine comorile naturale, legile din Seychelles sunt foarte stricte in privinta poluarii sau a oricarui alt agent distructiv. Motiv pentru care, taxele vamale de import auto sunt foarte ridicate, ajungand si pana la 100%. Aceasta fiscalitate intretine un numar minimal de vehicule, cu uzanta relativ recenta. Astfel, prima masina adusa avea regim prezidential,iar la scurt timp urmandu-i o a doua, comandata de un seic arab.
Primul lor traseu rural s-a soldat cu accident – pana atunci n-a stiut nimeni ca sunt doua….

Traiesc, o viata simpla, libera si cu respect total pentru natura. Sunt oameni sinceri si calzi, pusi mereu pe sotii, care nu cunosc multe notiuni: stresul, minciuna, tristetea si lacomia…

Au fost binecuvantati si stiu asta!!!!!!!!!!!

La Digue - Seychelles
Va doresc o zi plina de bucurii! Si ne vedem maine…

4 comentarii:

omg cat de superba este apa:X:X...m-am indragostit de acesta imagine

ati nimerit in pustietate dar macar v-ati simtit bine :)

Trimiteți un comentariu