"Aventura unei calatorii nu poate avea nici un substitut. Ea este o experienta totala, marea oportunitate de a-ti dovedi perspicacitatea." ( Rosalind Massow).

duminică, 23 ianuarie 2011

Karlovy Vary

Posted by Real Travel - Lumea vazuta de noi.... On 23:13 1 comment

In fiecare zi doresc sa fac ceva special. Sa-mi demonstrez ca principiile generale pe care le impartasesc mereu apropiatilor fac parte sigur din existenta mea. Ca reusesc, chiar eu, sa le pun in aplicare. Unul, in mod constant, isi face loc in minte. “Traieste ziua asta ca si cand ar fi ultima”. Si totusi, oare reusesc? Cati dintre voi se mai bucura de nimicurile cotidiene, cati mai zambesc dimineata din simplul motiv ca a rasarit soarele, cati mai apreciaza momentul in care cineva ii saluta, oricine, si cati se mai lasa vrajiti de faptul ca sunt liberi…..liberi sa faca orice….
In realitate lucrurile nu stau chiar asa. Trebuie sa ne ducem la un serviciu, pe care, marea noastra majoritate il detesta, trebuie sa petrecem cateva ore bune din zi, in trafic, trebuie sa ne asumam anumite responsabilitati atasate mediului si sa purtam masca unor presupuse placeri. Trebuie sa platim facturi, sa ducem gunoiul, sa stergem praful… Si ne ramane doar seara, cand suntem prea obositi sa facem ceva si pentru noi…sa fim liberi. Cu atatea constrangeri si obligatii, cum sa mai zambim catre soare?...Pai nu prea mai putem, caci nu avem timp sa-l vedem!
Pentru noi toti, viata este ceea ce se intampla cand ne planificam viitorul…..
Atunci am facut un pact cu mine, de mult – cele trei concedii anuale, de la care nu am voie sa ma abat. Un target dificil, dar pentru a carui atingere ii dedic timpul fiecarei zile din viata mea. Zilele mele SUNT SPECIALE – ma aduc mai aproape de el.

Ca orice eveniment care produce o deosebita placere, concediul la Praga mi s-a parut prea scurt. In ultima zi am mai facut o mica escala prin Piata Veche, am revazut Primaria, si am vizitat Palatul Kinsky, pe care il trecusem cu vederea. Apoi, in drum spre casa am facut un ocol, pentru Karlovy Vary.

Primaria veche
Primaria veche
Inainte de a va impartasi experientele turistice ale ultimei destinatii doresc sa va “vorbesc” putin de Palatul Kinsky.

A fost construit intre anii 1755 si 1765, reprezentand una dintre cele mai frumoase cladiri stil Rococo din Praga. In incinta lui se pot viziona fotografii din secolele 19 si 20, desene si lucrari de grafica. Palatul este legat si de numele unor persoane celebre, precum, Baroana Bertha von Suttner, prima persoana careia i s-a acordat premiul Nobel pentru Pace. La un moment dat, palatul a gazduit si Scoala Germana de Gramatica – urmata de Franz Kafka. In prezent apartine Galeriilor Nationale.

Palatul Kinsky







Karlovy Vary – statiunea este renumita pentru cele 12 izvoare minerale naturale si s-a transformat de-a lungul timpului in destinatia de vacanta a unor mari personalitati politice si culturale: Ludwig van Beethoven, Wolfgang Amadeus Mozart, Franz Kafka, Casanova. Si putem adauga listei, starurile cinematografiei, care ajung in fiecare vara la Festivalul International de Film.
In cazul in care ajungeti la Karlovy Vary sunt cateva lucruri pe care nu trebuie sa le omiteti:
  • sa vizitati colonadele vechi si moderne – unde va veti putea bucura de efectele curative ale apei termale;
  • sa va rasfatati cu masaje si bai minerale – spa-urile sunt cele mai vestite;
  • sa urcati in Turnul de Observatie – va ofera o splendida priveliste a imprejurimilor.
Karlovy Vary
Aici se incheie excursia noastra la Praga. Va astept maine pentru INFO UNIC, cu care v-am obsnuit.

O seara buna si o saptamana linistita va doresc….

1 comentarii:

superbe imaginile....foarte frumoase toate tarile pe care le-ai vizitat

Trimiteți un comentariu